|
Sv: Hjerte- karsykdommer og fett
Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.
Kjære Juliebw,
Ser nå at min første oppfatning av hva du mente var riktig...det var synd for det blir så feil å si at mettet fett er usunt og at vi "lagrer usunt fett" når endatil myndighetene våre er iferd med å snu sin mening om dette temaet...desverre er det fortsatt flere som ikke henger med i nyere forskning og tviholder på gamle innlærte "sannheter"....
Ta til deg det som Nerthus har skrevet og bli en virkelig lavkarber med føttene trygt plassert i god gammeldags mattradisjon - der vi spiser ren mettet-fettrik mat laget fra bunnen av og ikke en masse kjemisk mat vi ikke engang kjenner opprinnelsen til.....
Jeg klarer ikke personlig å spise mye mettet fett. Jeg lager all maten selv, og spiser mye grønnsaker og forskjellige salater + bær! Jeg er den eneste i familien på lavkarbo, der søsken og foreldre må kunne spise ris/potet ved siden av! Det er da ingenting farlig med å spise mye fiber, proteiner, salat og grønnsaker? Jeg blir aldri sulten utenom faste måltider, og jeg spiser ikke mye mettet fett. Dette er da helt greit? Ingen grunn at jeg skal spise mat med veldig mye mettet fett når jeg ikke liker det
En typisk dag for meg er å spise 2-4 skiver fiberrik med solsikkefrø, spekeskinke, 3 kopper te(uten sukker selvsagt), til lunsj spiser jeg gjerne en deilig kyllingsalat, lavkarbo pizza, rester fra gårsdagens middag eller annen mat som er laget på kylling(veldig glad i det) Blir rent kjøtt, fugl, fisk til middag med grønnsaker/salat eller lavkarbopasta! Passer på å få i meg 2 porsjoner grønnsaker og salat hver dag, pluss proteiner og fiber.¨
Dette funker for meg
|