|
Sv: Frustrert angående Sucralose
Ta det helt med ro du Skorpia. Sucralose eller Splenda er ikke verre eller bedre enn andre kunstige søtstoff. (Bortsett fra at jeg personlig syns det smaker bedre og jeg får ingen allergiske reaksjoner av det). Det finnes enda flere sider som skriver enda verre om andre søtstoff - som f.eks. Aspartame. På nettet, og spesielt på amerikanske nettsider, kan du finne rapporter som støtter akkurat det synspunktet du vil ha frem. Og det er alltid en eller annen doktor/professor eller Universitet som står bak undersøkelsen.... det som aldri står - er hvem som har betalt for forskningen....
Med de små mengdene vi (normalt) spiser er det nok ingen umiddelbar fare for hverken det ene eller det andre. Sprøytemidlene de dusjer grønnsakene våre med, genmanipulerte varer, overmedisinert og hormonbehandlet kjøtt og alle e-stoffene i maten er langt mer betenkelig - syns jeg.
Men om du bruker anselige mengder søtstoff ville jeg vel ha vurdert å kutte ned.....uansett type.
Jeg kjøper gjerne det du har av Splenda jeg - om du ikke vil ha det lenger. Bruker ikke mye, men det er alltid kjekt å ha i påkommende tilfelle.