Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-11, 16:16   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjerte, karsykdommer og fett

Opprinnelig lagt inn av Juliebw, her.

Jeg er en jente på 17år som går på lavkarbo. Har gått på det i 2 uker nå, og har gått ned 7kg. Jeg ser på lavkarbo som en livsstil, der man kan ''skeie'' ut en sjelden gang med et karbofylt måltid. Det jeg mener mange gjør feil er å spise mye smør og bacon, spesielt for dere som ikke har det som livsstil. Jeg er ikke ekspert på dette, men om dere som har dette som diett spiser mye usunt fett vil det lagre seg i kroppen og da er det IKKE bra å behynne å spise karbohydrater igjen. Det er en farlig kombinasjon! Lavkarbo i seg selv er ikke farlig/usunt, det er hvordan man spiser. Man kan ikke spise for mye kcal eller for mye fett. Tenk på det! En vanlig dag for meg er f.eks: 2 stk fiberrik med 4 skiver spekeskinke, en kyllingsalat eller 2 stykker lavkarbo pizza(veldig sjelden) 3 kopper te, reint kjøtt med forskjellige typer salat til middag og kveldsmat er som regel salat, eggerøre, kyllingpølse!

Det er viktig for magen og for seg selv å ha variasjon, ikke spis for mye fett, kcal eller karbohydrater! Det finnes en grense for alt, lev sunt generelt og ikke glem fysisk aktivitet minst 2 ganger i uka! Da vil dere garantert gå ned enda fortere

Oi, en 17-årig ekspert på lavkarbo med hele TO ukers erfaring bak seg!

Det er helt greit og faktisk ønsket med konstruktiv kritikk av lavkarbokostholdet. Det er derimot IKKE ok at denne kritikken kommer på bakgrunn av manglende kunnskap... Når den samtidig blir framstilt som bastante påstander uten kildehenvisninger, vel, det er litt vanskelig og ta deg alvorlig...

Mettet fett som du finner i smør og bacon er ikke helsefarlig. Kilde: Metaanalyse med nesten 350 000 mennesker (!) som gikk ganske mange år.

ALLE her inne vet at man ikke kan spise ubegrenset med fett sammen med karbohydrater. Forumet inneholder store deler faktainformasjon om bla slike ting.

Det finnes mange årsaker til at man ikke har vektnedgang selv på lavkarbo. Trening to ganger i uka vil ikke nødvendigvis være løsningen på dette, selv om forumet som helhet anbefaler at man trener og er i så mye aktivitet som mulig.

Når det gjelder ditt eget kosthold ser det ut til å være strippet for fett OG grønnsaker. Salat er ikke næringsrikt og kan ikke erstatte all den gode næringen du finner i grønnsaker. Med i hovedsak proteiner som hovedkilde til energi (proteiner brukes i kroppen til energi når det er mangel på kh og fett), vil du "sulte" kroppen din ned i vekt.

Du MÅ spise fett om du spiser ekstremt lite kh...

Jeg anbefaler at du stikker innom nybegynnertråden til arnakristin som jeg linker til i signaturen min, da jeg ser utifra det du skriver at det mangler en del grunnleggende kunnskap både om lavkarbo men også om dette forumet og dets medlemmer.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat