|
Har virkelig kjørt meg fast
Hei
Begynte på lavkarbo juni 2010 og så lyset det var løsningen på så mange ting. Gikk litt ned men fikk mest av alt bedre helse.
Følte meg sååå vel og strålende fornøyd.
Min utfordring hele tiden har vært å holde meg unne feil ting i helger og ferier.
Men jeg klarte meg bra siden jeg hadde en hverdag som ikke var alt for stressende og det var lett å planlegge alle måltider.
Nå har det forandret seg. Etter sommerferien gikk jeg litt opp men klarte aldri helt å hente meg inn og kutte sukker o.l. Jeg begynte i ny jobb i høst og har en helt annen hverdag. Jeg må lage både frokost og lunsj på kvelden og begge måltider spises på kontoret. Ettermiddagene er ikke så ille, men jeg sliter med planleggingen.
Problemet mitt er at når jeg ikke får det til som jeg skulle ønske går jeg så ekstremt i andre retningen. I stedet for å ta et knekkebrød med riktig pålegg blir det et horn i kantinen e.l. Og siden jeg allikevel er ute og kjøre kjøper jeg den lefsen eller bollen i tillegg.
Nå truer legen min meg med å sette meg på blodtrykksmedisiner hvis jeg ikke klarer å gå litt ned, og jeg er ikke 40 engang.
Jeg vet det er bare jeg som kan gjøre noe med dette og det er min egen selvdisiplin som svikter, men jeg skulle så gjerne funnet den motivasjonen eller hjelpen som får meg på rett spor igjen.
Sånn som det er nå blir det bare verre og verre.
Sorry, dette ble et skikkelig klageinnlegg men nå har jeg smilt og sagt at alt er bra så lenge at jeg ikke orket mer. Og dette ble det beste stedet å "lufte ut".
Sist redigert av Slusken : 08-01-12 kl 00:58.
|