|
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Ok, for den som postet denne (fra knitty.com), har jeg forstått det riktig når jeg gjør det sånn? (Feller nå av bare med rettmasker):
Jeg lager omvendt kast, strikker en maske, drar kastet over masken, lager et nytt kast, strikker en og drar kastet over masken, sitter igjen med to masker, og dra den første over den andre. Osv. Blir dette riktig?
Beklager sent svar, jeg har vært opptatt med å koke grisehoder og lage sylte i dag...
Men det er riktig som du forklarer over for de to første maskene. Når du har felt av første masken så fortsetter man bare sånn: Ett omvendt kast, strikk en, dra kastet og masken på høyre pinne over. Kastet og masken på høyre pinne kan dras over sammen, går litt raskere da.
Jeg kan jo benytte sjansen til å oppfordre alle som liker å strikke å se litt på de mange teknikkene som amerikanerne bruker i oppskriftene sine. Det er utrolig mange måter å gjøre ting på som gir ulike effekter. Jeg har blitt veldig glad i TechKnitting-bloggen hvor det er utallige tips til alt mulig. Youtube har også masse gode videoer av hvordan man gjør alt mulig, f.eks Jeny's Surprisingly Stretchy Bind off som du lurte på, demonstrert av Cat Bordhi. Hun har også laget et eget opplegg som kan brukes for å lage en Moebius-sjal - altså et sjal som henger sammen, men som har en halv "tvist". Genialt egentlig :-)
|