Vis enkelt innlegg
Gammel 10-12-11, 15:16   #132
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Nå er jeg en skikkelig festbrems Men når et ektepar/samboere har felles økonomi og har et visst beløp å kjøpe gave til hverandre, blir ikke det mer som å kjøpe noe og bytte med hverandre?

Hvorfor ikke kjøpe noe til seg selv som man VET man liker og har lyst på til samme prisen?

Skulle ønske jeg kunne sagt at det var tanken bak som teller i disse tilfellene. Men etter å ha vært sammen med gubben i snart 14 år og aldri fått en eneste fin gave har jeg gitt opp håpet.

Eks: Jeg kjøper fin klokke til ham for noen lapper(som han ønsker seg) og jeg får lysestake fra Nille for 49 kr

Jeg gir ham stooor bursdagsfest. Kostet ca 5000 kr og fikk tak i alle han er glad i. Jeg fikk gavekort for 400 på kjøpesenter...

Til bursdagen min fikk han tur til Tallinn. Lurer på hva jeg får

Vi har forøverig separat økonomi.

Jeg og mannen har felles økonomi, men vi har jo hver vår lønn og hver vår konto. Klart vi kjøper gaver til hverandre uansett. Vi avtaler på forhånd hva vi skal bruke og bruker ca samme sum.
Joda, klart man heller kan kjøpe noe selv, men det er jo så mye mer spennende å få gaver.
Skriver ønskeliste hvert år vi, så får alltid noe av det jeg ønsker meg.
Hadde vi hatt separat økonomi og jeg fikk noe billigrask mens han finn noe ordentlig og dyrt, så hadde nok ikke jeg gitt han noe dyrt heller.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat