Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-11, 23:39   #41
ToreH
Gjest

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Så hva er det som får deg til å tro at det i dette tilfellet var "din"metode som var den riktige? Jeg tar ingen bestemt "rolle" - jeg ser an hver enkelt situasjon og prøver utifra erfaring og kjennskap til den enkelte og finne ut hvilket råd som vil gi personen mest nytte.

Så langt har jeg fått svært mange hyggelige tilbakemeldinger om at jeg har "truffet" riktig også.

Tror vi har forskjellig oppfatning av ordet empati. Men etter å ha lest meg gjennom dine innlegg siden du ramlet innom her har jeg forstått at det er ganske mye du og jeg har forskjellig oppfatning av.

Aner ikke hvorfor du drar inn dette med å "ødelegge" hverandre, etter to år her inne er det ihvertfall ikke noe tema som jeg er kjent med. Og hvem er disse "andre" du snakker om?

Jeg får også mange hyggelige tilbakemeldinger om at jeg har truffet med mine synspunkter gitt. Ja, du og jeg har temmelig forskjellig oppfatning av ting og det er akkurat det som er så vidunderlig med mennesker. Vi er forskjellige, jeg aksepterer forskjellighet og du har et syn jeg virkelig respekterer. Regner med du respekterer mitt også.

Jeg har overhodet ikke sannheten, hva er det som får deg til å nevne det? Har aldri sagt at min metode er den riktige, det må den som mottar si noe om i så fall. Noen liker den, andre liker den ikke.
Verre er det ikke. Krever man bli dullet med så duller jeg, krever man bli presset, ja så presser jeg. Du gjør vel også det, naturlig å tilpasse seg.

Noen liker mora andre datteren, ingentigng er mer riktig av de to...

Svar med sitat