Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-11, 13:01   #60
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jo, men foreldrejobb nr 2 må også være å gi barnet de redskaper det trenger for å passifisere mobbere.

Min mor ga meg krutt til å ta igjen med da jeg ble mobbet for å ha en barndomskjæreste og snakket med meg om det. På den måten fikk jeg avvepnet mobberne i stedet for at det fikk lov til å utvikle seg til noe "morsomt" for dem.

For min del var det nok å lære å svare "like så glad i deg og"... banalt, men virksomt mot 4.klassebøller.

Den gyldne middelvei kanskje?

Jeg startet med å ta igjen de som mobbet meg, så tok jeg de som mobbet andre, så gikk det over til mer fysiske krangler og jeg endte opp med å legge enhver som så litt skeivt på meg, eller mine venner, i bakken.

Min datter ble myyye mobbet, både fordi hun hadde lærevansker, men ikke minst pga vekta. Jeg ville aldri at hun skulle ende opp i samme onde, alltid-på-vakt-klar-til-angrep sirkel som meg.
Jeg forsøkte å lære henne selvrespekt, hvilke situasjoner det var ok å ta igjen i, men først og fremst det å heve seg over de som mobbet.
Hun og jeg hadde en veldig god kommunikasjon, det å kunne snakke om ting underveis er gull!

En vanskelig balansegang synes jeg.

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat