Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-11, 23:52   #11680
tuftemor
Medlem

Medlem siden: Oct 2011
Alder: 57
tuftemor er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg tok en liten egenbehandling med 2-3 uker med brexidol, som er en betennelsesdempende medisin. Det hjalp! Tåler ikke voltaren for magen, men sambo har brexidol i skapet - som jeg prøvde uten at det gikk ut over magen. Vet at Kitt sikkert rynker på pannen nå hehe... men jeg har snakket med "oslo-legen" og han synes det er spennende at jeg generelt blir mindre betent i kroppen når jeg tar runder med brexidol. (Sånn betent at det er vondt om noen tar tak i overarmen min feks.) Hadde mest smerter i hælene når jeg lå, ikke så mye når jeg gikk. Mener ikke det er betennelse i akilles-senefestet, men i hælen.
Har ikke hatt særlig hæl-plager siden.
Du kan jo spørre legen om du kan forsøke betennelsesdempende. Om voltaren ikke hjelper (siden det er det du sannsynligvis får), bør du spørre om å prøve ut brexidol.

Min erfaring ihvertfall, og jeg har vært plaget med hælsmerter LEEEEENGE! Legen foreslå kortisoninnsprøyting (Auuuu! NOT!), men det holdt med tabletter foreløpig.

Legen mente den eneste løsningen var å prøve å ta det litt med ro en stund. Var vist ikke vits med noen tabb. Har voltaren men de hjelper ikke. var det senebetennelse du hadde da? Hørtes litt annerledes ut enn hva jeg har

Min dagbok

tuftemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Lav karbo :)