|
Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?
Jeg lar ikke vekt alene styre selvbildet mitt, men "ja, jeg trives bedre, og er stoltere av meg selv når jeg har en vekt og en fasong som jeg trives med". Jeg gjør nok som deg, "strutter" og velger hverdagstøy som fremhever det da. (Bikinien har vært med gjennom både opp- og nedturer... selv om jeg ikke føler meg like vel har aldri vekt holdt meg unna gledene ved å kjenne sol mot kroppen - heldigvis.)
Og nei, det er ikke vekt alene, men vel så mye hvordan denne er plassert. Sykdommen min bidrar til at jeg finner det vanskelig å trene. Noe er ren latskap, men noe er også et faktum at sykdommen ikke har så godt av mye hard trening. Det må i større grad avpasses dagsform og det gir ikke den regelmessigheten som gir virkelig gode resultater, dessverre. På den andre siden så har hormonterapi gitt meg en fordeling som jeg er mer happy med. (Myxødem/myxedema er ikke mye sexy, nei.)