Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-11, 09:58   #75
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger brukes på mat?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Sjekket ikke linken, men husker når vi fikset oss en hav gris. Det var mye jobb syntes nå jeg den gang.
Kollegaen min jakter og de bruker sette bort oppdeling av elgkjøttet til en slakter for å få mest mulig kjøtt fra skrotten. Men det har garantert mye med teknikk å gjøre, så gjør man jo dette fote så er det ingen kunst

Skal gå inn på linken i helgen og sjekke, flott tips, takker!

Grunnen til at jeg skriver det er nemlig fordi kjøttet kommer partert og vakumpakket... Man kjøper en halv bruttohjort og mottar en n e t t o h j o r t pent separert og plastpakket. Kilosprisen mellom brutto slakt og netto pakket kjøtt er det man betaler for slaktingen i praksis.

Og det kan være forskjell på slaktingen. Der hvor vi kjøpte nå f.eks var grytebitene grove og trenger noe etterrensing om man ikke bruker det til kjøttdeig. Til gjengjeld vet jeg at neste gang skal jeg bestille lever + hjerte - noe som ble utelatt denne gangen "by default" siden 'folk flest' ikke vil ha disse delene.