|
Sv: Giftermål i juni 2012
Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.
Jeg har satt opp et grovt budsjett, og plusset på litt ekstra, så jeg er garantert å holde meg innenfor. Inkludert i budsjettet har jeg regnet på de antall timer vi bruker på å planlegge bryllupet, og satt en god timeslønn på det. Så er det delt på antall gjester vi har tenkt å invitere. Legger selvfølgelig på litt ekstra pr. kuvert, er jo ikke sikkert alle kan komme, så vi må ha litt buffer. Vi sender ut invitasjon om kort tid, med bindende påmelding. Litt etter at vi har fått svar på dem, sender vi ut en faktura til hver person. I og med at vi har bindende påmelding har de bare å betale. Har selvfølgelig kontakt med en torpedo, i fall noen skulle ha "dårlig råd"... Vi har også kontaktet et finansieringsselskap, så her er det i grunn ikke noe som heter gyldig unnskyldning.
Det samme finansieringsselskapet er behjelpelige hvis folk sliter med å betale bryllupsgavene vi har på ønskelisten vår. Vi forventer ordentlige gaver, vi har tross alt brukt mye tid på planleggingen av bryllupet. For sikkerhets skyld sjekker vi verdiene på gavene i etterkant, og kontrollerer det opp mot skattelistene. Står det ikke i forhold, så vet jeg om noen som ikke blir invitert i mitt neste bryllup ja!
hahaha, dette ga en god latter.
men seriøst, vi opplevde dette (ikke riktig så ekstremt som du sier her) i et bryllup i egen familie....
|