|
Sv: Hvor mye penger brukes på mat?
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Ikke les bibelen slik fanden leser den da...please.
Alt for mye? nei, men mer strøm ja. Hvis du ønsker dokumentasjon kan jeg gi deg dagsregnskapet fra 2007 helt frem til i dag hvor du ser en økning pr dag etter 26 august 2011 (da vi begynte på lavkarbo)
Det var en oppdagelse jeg gjorde selv mens jeg satt og skrev på tråden. En liten aha-opplevelse må være lov å ha?
Ga dere et typisk eksempel på en vanlig dag....hver dag er ikke helt bokstavelig. Du tolker litt vel mye synes jeg, men det er min mening, ikke sikkert du gjør det 
Hva er årsaken til at du ikke klarer ta matbudsjettet alvorlig? Tror du det er feil, eller uriktige data på handlelappen vår? Jeg er klar over at vi spiser, lager mye mat. Mer enn vi gjorde før vi begynte på lavkarbo, det var derfor jeg lurte på om flere hadde det slik.
Noen har opplevd det samme, mens andre har ikke opplevd det. 
Jeg syns egentlig jeg hadde forklart relativt tydlig hvorfor jeg ikke tar dette matbudsjettet alvorlig. Du motsier jo deg selv hele veien. Tolker ingen ting jeg, bare forholder meg til det du har skrevet.
Angående aha opplevelsen din så var poenget mitt at du plutselig trekker inn kattematen du må kjøpe hos veterinær på Rema budsjettet ditt, enda du ikke handler der.
Det samme gjelder kylling kjøttdeigen du kjøper i spesialbutikker, da kan du jo ikke ha med den i Rema budsjettet ditt heller.
Jeg regner jo med at eksemplet ditt på hva barna dine spiser er representativt for resten av uka, ellers hadde det jo ikke vært noe vits i å ta det med.
Jeg er nok ikke interessert i dagsregnskapet ditt for strømutgiftene dine, bare kommenterte at du sa det hadde økt fordi kona di nå lagde alt fra grunnen av. Det er godt mulig du ikke skrev at det var for mye, men jeg gadd ikke å scrolle opp og ned for å finne de eksakte ordene dine. Det var liksom ikke poenget mitt. Du brukte vel det som et argument for at det var dyrt med lavkarbo, men du sa også at hun hadde lagd mat fra grunnen av før også så da er vel ikke det den eneste grunnen til at strøm regninga di har økt.
|