|
Sv: Hvor mye penger brukes på mat?
Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.
At vin i Norge er så mye dyrere enn i f.eks. Frankrike, er faktisk en sannhet med modifikasjoner. Ordentlig billig vin er billigere der, vi får jo ikke kjøpt den billige (og dårlige) bordvinen her i landet. God og dyr vin koster like gjerne mer der enn her, det finner du fort ut om du er vininteressert og sjekker priser på ferie. Noen er billigere, noen er dyrere.
Og når det gjelder at filet egentlig ikke er mer eksklusivt enn annet kjøtt, vil jeg anbefale deg å slakte enn elg. Så kan du veie opp filetene og se hvor mange prosent av kjøttvekta den utgjør.
Var på ferie der i Nice og Cannes for et par år tilbake. Synes nå vinen var billig vi da sammenliknet med hva samme vin kostet i Norge. Men har garantert mye med hva slags vin og hvor den kjøpes. Vi kjøpte på supermarkedet der nede. Kjøper sjelden norsk rødvin til 59,- pr flaske. Jeg er av den sære typen som liker vin servert på flaske og ikke kartong Ja jeg vet, det er tull, men er nok litt sær der. 
Den franske solkysten er vel ikke akkurat kjent for å være et billig sted heller.
|