Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-11, 14:39   #50
ToreH
Gjest

Sv: Hvor mye penger brukes på mat?

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene. Jeg syns trådstarter motsier seg selv hele veien. Først handles det en gang pr mnd på Rema og tydligvis en hel masse kylling kjøttdeig som siden handles i spesialbutikker.

Ikke les bibelen slik fanden leser den da...please.

Sitat:

Så brukes det alt for mye strøm på dette kostholdet fordi kona lager all mat fra grunnen av. Etterpå kommer det fram at det gjorde hun før også.

Alt for mye? nei, men mer strøm ja. Hvis du ønsker dokumentasjon kan jeg gi deg dagsregnskapet fra 2007 helt frem til i dag hvor du ser en økning pr dag etter 26 august 2011 (da vi begynte på lavkarbo)

Sitat:

Så kommer plutselig kattematen inn i bildet som forklarer hvorfor det har blitt så dyrt, rent bortsett fra at kattematen tydligvis nå blir kjøpt hos veterinær.

Det var en oppdagelse jeg gjorde selv mens jeg satt og skrev på tråden. En liten aha-opplevelse må være lov å ha?

Sitat:

Barna spiser jo nesten ikke mat og da sitter vi igjen med to voksne mennesker som spiser for masse penger.

Ga dere et typisk eksempel på en vanlig dag....hver dag er ikke helt bokstavelig. Du tolker litt vel mye synes jeg, men det er min mening, ikke sikkert du gjør det

Sitat:

Jeg greier ikke helt å ta dette matbudsjettet alvorlig, jeg blir rett og slett litt lattermild.

Hva er årsaken til at du ikke klarer ta matbudsjettet alvorlig? Tror du det er feil, eller uriktige data på handlelappen vår? Jeg er klar over at vi spiser, lager mye mat. Mer enn vi gjorde før vi begynte på lavkarbo, det var derfor jeg lurte på om flere hadde det slik.

Noen har opplevd det samme, mens andre har ikke opplevd det.

Svar med sitat