Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-11, 12:38   #12
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg kapitulerer

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

kan godt utdype det om du vil :

ALLE offentlige lavkarbo forkjempere sier at for dem som ikke er overvektige så må det trening til for å komme ned "pyntekiloene". (også overvektige kan ha gunstig effekt av å trimme samtidig).

Men andre ord, vekk fra data å tren!

OG, om ts allerede trener så er det vel muskler som etableres. ergo dårlig vektnedgang!

Jeg synes det er litt bastant å si at ALLE offentlige lavkarboforkjempere sier at man må trene for å bli kvitt pyntekilo. Mulig du har rett, men det har jeg ikke helt registrert og jeg mener å følge med sånn ganske bra og over flere år. Men det har jeg ikke behov for å diskutere. Det stemmer ihvertfall ikke for meg samme hva de lærde sier. Jeg klarer å ta av pyntekilo uten å trene (skulle gjerne trent, men for tiden har jeg ikke fått til det), men det krever mer bevisshet og "forskning" på hva som funker og ikke i forhold til mengde proteiner, fett, kh og forholdet de imellom... Og å erkjenne at f.eks. små utskeielser stadig vekk, samt mye ost f.eks. ikke funker om JEG vil NED, men funker om jeg bare skal vedlikeholde nåværende vekt. For meg er det uansett livsstil over flere år og ikke slankekur med tanke på å vende tilbake til HKLF noengang. Og selv om pyntekiloene bruker lang tid på å forsvinne så viser målbåndet stor fremgang bare de to siste månedene - og jeg har ikke trent. Stort sett redusert litt på proteiner, fortsatt mye fett, mindre melkeprodukter, men fortsatt litt, samt færre utskeielser. Ikke at jeg sitter på baken heller med tre barn og full fart.

elinm - se ikke bortifra at sultfølelsen kanskje ville blitt borte med tiden og at kanskje små justeringer av næringssammensetningen ville gitt metthetsfølelse.. og har du målt deg disse fem ukene? Og kankskje er du også en som samler vann månedlig slik at den kiloen opp nå kanskje ville sluppet rett rundt hjørnet? Vekt er ikke alt..
Men som noen fornuftig sier her - ikke sikkert du ønsker ytterliger analyser... det er du som skal trives med ditt kosthold.

Sist redigert av Chamomilla : 06-12-11 kl 13:05.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat