Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-11, 12:37   #45
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger brukes på mat?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Men fremdeles ingen som har svart på om de ville fortsatt i samme tralten på matbudsjett om de fikk maten gratis/eller 4 doblet sin inntekt, eller om også de da ville valgt produkter som tydeligvis er ansett som luksus (biff, lam, fileter osv osv)

Jeg kan svare - vi hadde spist det samme. Matinnkjøpet hos oss føres etter preferanse mye mer enn økonomi. Og om vi ikke brått skulle få fryktelig lyst på vaktelegg eller russisk kaviar til alle måltider så har vi råd.

Problemet er bare at vi faktisk også liker det som gjerne er rimelig mat (i tillegg til indrefileten) - som f.eks kålgrøt med middagspølse til eller for min del kyllinglever. Så dermed så spiser vi ikke over evne...

Dessuten er den dyreste maten den som blir kastet. Og med Husets Herre i husholdningen så skjer ikke det før maten beviselig er uspiselig (og da holder det ikke med "best før" som argument... ).