Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-11, 12:32   #44
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger brukes på mat?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

for å spore tilbake til tråden: Hvor mye koster en halv hjort og det å dykke etter kamskjell da? Fryktelig lite kamskjell i innlandet her jeg bor....men mye rein. Kan dog bli dyrt å ta en rein hjem for oss som ikke lovlig eier den.

Elg og hjortejakt er vel noe av det dyreste maten man kjøper her i landet også så fremt man ikke eier terrenget selv... Er nok billigere å kjøpe ferdig elg og hjort i disken da.

Rypene mine koster ca 3000,- pr stk al inkludert. Mye billigere å kjøpe ei rype til 200,- i kjøttdisken da.....så det å skaffe sitt eget vilt er svindyrt.

http://www.viltslakteri.no/ og andre... Skyter ikke selv.

Når det gjelder kamskjell så er det som din rypejakt - mest morro, men også mat.