Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-11, 19:40   #20
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger brukes på mat?

Vi spiser 1-2 måltider om dagen, men er voksne begge to. Handler en del i Sverige.
Vi er ikke i nærheten av et slikt budsjett.
Vi spiser en del ost på Nannah sine knekkebrød, men ellers bruker vi ikke (eller i alle fall veldig sjelden) pålegg. Jeg synes det er utrolig dyrt.
Men tenker - både prismessig og kvalitetsmessig - hvorfor ikke lage eget? Egen ribberull - svinestek, hjemmelaget roastbiff eller kalkunbryst i skiver og frosset i passe porsjoner? Hjemmelaget sylte, eggesalat eller skinkesalat? Hjemmelaget ferskost av youghurt, men det er kanskje ikke så billig? Selv synes jeg hardkokt egg i skiver er godt også Hel spekemat som dere skjærer opp selv er heller ikke så dyrt. Kald kokt laks med majones er også godt
Hva med å kjøpe høyrygg innimellom og koke? Med den karbokvoten dere ligger på burde sursøt løksaus et godt tilbehør. Om dere ikke er totaltavholdende i forhold til hvetemel. Søtning kan jo eventuelt testes ut med noe annet enn sukker.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat