Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-11, 19:31   #16
ToreH
Gjest

Sv: Hvor mye penger brukes på mat?

Ja, Imse, jeg synes også 11000,- er mye penger på mat, det var derfor jeg lurte på andres erfaringer. Neida, våre unger er småspiste vil jeg si, skulle ønske de spiste mer faktisk siden de er så innmari tynne. De spiser på en vanlig dag 1 skive til frokost, kanskje 1,5 skiver til lunsj. Knapt en halv kyllingbrystfilet til middag og stort sett en god del grønnsaker. Mine er mer glad i grøntfor enn annen mat. Så blir det gjerne en fullkorn cherrios eller pittelite havregryn til kvelds. De spiser oss ikke ut av huset kan man si....

Vi handler også mye svinefilet og lammekjøtt, men da gjerne lammelår, skiver og slikt no. Selvsagt kjøper vi mest mulig på tilbud og da hamstrer man gjerne noe da, det innrømmer jeg. Er det kyllingfilet på tilbud, så hiver vi nedi 8-10 pakker ja.

Men når jeg ser SIFO sine beregninger og hvordan økonomene på "Luksusfellen" setter opp matbudsjett for en familie på 2 voksne og 2 barn så ligger vi ikke mer enn rundt 3000,- over dette pr mnd. Men disse 3000,- kom altså som en følge av lavkarbo.....

Kona lagde mye mat fra bunnen av tidligere også, kjøttdeig anser hun som "restavfall" så vi har vel alltid kjøpt kyllingkjøttdeig/kalkunkjøttdeig eller evt karbonadedeig, så på den fronten er det ikke variasjon. Den største forskjellen fra før til nå er kanskje at det lages større mengder av retter i dag som fryses ned. Veldig kjekt å ha ferdig kjøttsuppe, blomkålsuppe osv osv i ferdige porsjonspakninger i frysen.

Men som andre sier, det er ganske så dyrt å lage eget godteri så der har det nok økt noe. Nå spiste ikke vi veldig mye godter fra før så tror kanskje at der har vi økt budsjett ja. Vi drikker jo ikke brus heller, kanskje en flaske farris eller 2 hver på meg og kona. ungene får jo gjerne en cola light eller pepsi max i helgene.

Jeg fatter det bare ikke, vi spiser jo det samme som dere andre her inne ser jeg.....

Svar med sitat