|
Sv: 6 mnd på vei, på an igjen med lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Å leve ketogent før graviditet er da helt irrelevant for selve graviditeten? (utover det å gjøre det lettere å bli gravid for endel av oss).
Jeg foreslår at du setter deg litt inn i ting før du uttaler deg, et kjapt Google-søk på overvekt og graviditet vil vise at det stadig anbefales at overvektige tar av under graviditeten. Ja, det er uansvarlig, men like fullt gjøres det av helsepersonell. De anbefaler selvfølgelig ikke ketolyse da, siden de er forpliktet til å følge statens regler.
Selvfølgelig er det alltid viktig, men svangerskaapsdiabetess har jo skutt i været de siste årene. Og mange er jo redd for lavkarbo i graaciditeten fordi det forhindres med ketogen kost. Noe som er helt feil!
Ingen som snakket om hva man gjorde før graviditeten, men jeg spurte om hvordan det var å slanke seg i de 9 mnd man er gravid eksvis ved å gå på en ketolysekur. Jeg har ikke uttalt meg om noe, men spurt spørsmål fordi jeg ikke visste.
Er du overvektig når du er gravid så er det vel temmelig kjent at det å være overvektig er usunt og ikke helsemessig fornuftig, gravid eller ei. Antakelig vil det være ytterligere verre å være overvektig OG gravid samtidig, noe som sikkert vil bedre seg om man slanker seg FØR man blir gravid.
Ut fra det jeg har lest om ketolysekuren så er den noe av de mer ekstreme variantene av slankekurer og jeg stilte da spørsmål om hvordan det vil stille seg å gå på en slik kur mens man er gravid. Ikke før eller etter graviditeten 
Er det ikke slik at de som lider av overvekt og sykelig overvekt kan ha problemer med å bli gravide også? I så fall så vil vel en slankekur før man blir gravid faktisk kunne hjelpe til med å bli gravid kanskje? Det høres nå logisk ut iallefall.
|