Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-11, 09:22   #88
Johnny_b_good
Medlem

Johnny_b_good sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Arendal
Alder: 44
Johnny_b_good er på en erverdig vei

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Behøver ikke være noen sammenheng her heller (som i de fleste tilfeller med diverse målinger, måter å måle hva slags kroppstype man har, om man er overvektig, gang ditt og del på datt og lalalala). Jeg bruker tross min litt under snittet høyde over havet 41 i sko og har relativt store hender og lange fingre, men tynne ankler og håndledd. Så jeg tar også denne målegreia med et lass salt, føler at sånne rettesnorer som dette i grunn villeder mer enn det veileder, og om det stemmer kan vel like godt være tilfeldig.

Sant. Det er store individuelle forskjeller på mange områder. Det er jo gjort uttallige forsøk på å finne en "standard" å måle ut fra og det beviser på mange måter hvor talentløst det hele er. Det er ikke annet enn et snitt og da må en være innen en viss rekkevidde i forhold til snittet for å bli betraktet som "normal". Det er ikke rart ange får mentale problemer da de prøver å leve opp til standarder som først og fremst ikke finnes og etterpå sammenligner seg med noen som er totalt forskjellig fra en selv.

Eneste man kan gjøre er å følge egen utvikling egentlig og bruke det vitenskapen har å tilby om hvordan en best ivatetat kroppens funksjoner. Utover det burde en drite i mye av det vaset som finnes. Så vil en nok få det mye bedre med seg selv også.

Johnny_b_good er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heimelaga Svar med sitat