|
Sv: Hvor mye penger på julegaver?
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Du kan ikke legge alt ansvar på at mottakeren skal forstå hva du EGENTLIG mener, du har litt ansvar selv også. Siden dette ikke er første gangen du blir "misforstått", kan det jo være et hint om at du selv kanskje kan ordlegge deg litt tydeligere. Et standard smilefjes viser ikke automatisk at du er ironisk. Eller morsom som du sier i dette tilfellet 
Eller kanskje du legger opp til at du SKAL bli misforstått slik at du kan si at mottakeren ikke har "sans for humor"? Personlig synes jeg og "spøke" med at foreldre som kjøper biltema-sykler til barna sine ikke er så glade i de som DU er - er HELT på viddene. Du har kanskje en litt velutviklet spesiell sans for humor som det er vanskelig for andre og forstå? Da er det jo enda viktigere at du ordlegger deg tydelig - siden andre ikke er på samme "nivå" som deg humormessig. Det vil si - om du reelt ønsker og bli forstått på riktig måte i utgangspunktet da... 
I utgangspunktet er jeg med for å diskutere og legge frem hva jeg mener om en sak i forumet. Det er dog lett å bli misforstått på det skrevne ord, men normalt så bruker jeg ordlegge meg brukbart, noe jeg vil påstå siden jeg stort sett får A og B på skriftlige argumentasjonsoppgaver på universitet og høyskole. Men, på et forum som dette så vil man alltid møte på ulike meninger og ytringer og noen vil ALLTID tolke ut fra sine preferanser. Men dette kan da ikke legge sensur på hva den enkelte mener, jeg mener det vil være feil.
Det å mene er ikke en populæritetskonkurranse, jeg respekterer at folk har sine meninger og gir uttrykk for de, jeg er dog kanskje mer nysgjerrig på å finne ut hva som ligger bak og de gode diskusjoner kommer frem når man beveger seg på kanten, ikke sant Nerthus? 
At vi ikke er på samme nivå rent "humormessig" er nå vel engang bare slik vi er sammenskrudd, noe annet ville jo vært fryktelig.
Jeg respekterer dere alle her inne og aksepterer forskjellighet.
|