Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-11, 21:31   #89
ToreH
Gjest

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Men den diskusjonen skal jeg ikke begi meg ut på da jeg er aktiv syklist og sykkelreparatør. I tillegg er jeg glad i unga mine, noe jeg påstår foreldre som kjøper Biltema sykkel til unga sine ikke er....

Mener du virkelig at foreldre som ikke har råd til dyre sykler eller andre gaver ikke er like glad i dem som du som har råd til å kjøpe det?

Bra, da ble det fart i sakene her.

NEI, jeg mener IKKE at jo dyrere sykler jo mer glad i ungene sine er man. Da er jammen ikke min mor mye glad i meg gitt siden jeg ikke engang fikk sykkel...

Jeg har vel redegjort for Biltemasykkelen overfor, og som andre også har observert, Biltema er noe forbanna dritkvalitet på barnesykler. Men, du må lese dette i kontekst med at jeg er aktiv syklist og har god erfaring med sykler da.
Jeg er ikke så opptatt av prisen, men på kvaliteten og trafikksikkerheten. Dessverre så er de billigste syklene til Biltema et kompromiss mellom kvalitet og pris, en kamp kvaliteten og sikkerheten taper dessverre. Nå har Biltema blitt flinkere og mer bevisste, da syklene de tar inn holder bedre stand enn for bare noen få år siden. Da måtte de jo trekke tilbake sykler fordi de var trafikkfarlige.

Vi snakker her om bremsebelegg, skiver, hjulsett, rammesveising og vekt på Biltemasyklene. Den har vært særdeles slett, og har ikke tålt den bruken over tid som en barnesykkel gjerne blir utsatt for. Vekten på en 24" barne Biltemasykkel er mye mer enn en voksensykkel. For et barn å håndtere en tung sykkel er særdeles mye vanskeligere enn lett sykkel og kan i verste fall føre til at barnet mister kontrollen. Når bremsene i tillegg ikke er optimale, ja da er det kort mellom himmel og helvete dessverre.

Gode bremser, justerte gir, smurte kjeder og rette eiker og en lettere sykkel gir sykkelglede og ikke minst gir poden bedre kontroll på kjøretøyet.

Du har da vel ikke villet kjøpe en trafikkfarlig bil med dårlige bremser, dekk og en ramme som kan knekke til poden din når han skal ut å kjøre bil for første gang? Eller?

Sitat:

eller andre gaver ikke er like glad i dem som du som har råd til å kjøpe det?

Nei, overhodet ikke, da tror jeg ikke du har lest hva jeg faktisk har skrevet, men tror du tolker litt vel mye ut fra din egen situasjon?

Svar med sitat