|
Sv: Hvor mye penger på julegaver?
Opprinnelig lagt inn av Imse, her.
Tja, det kommer an på hva man lager og hva slags materialer man lager av.
I år strikker og tover jeg tøfler til noen, dette er tøfler som i garnpris kommer på 100kr + en rest skinn fra en stor pose vi kjøpte på loppis for slikk og ingenting. Verdien på tøflene blir jo mye mere enn 100kr, jeg vil si det 5 dobbelte. Og jeg har da også lagt mye omtanke i gaven. Men så kjøper jeg da ikke billige gaver for å kjøpe billig, men fordi alternativet er noe ræl..
Jeg har også strikket gode ullgensere for billig garn, genseren kommer på drøyt 100kr( til barn), men garnet fra nille og europris er ikke så ille, etter en vask er det like mykt som det dyre alternativet som koster 3 ganger mere.
Mine døtre strikker som regel skjerf og håndleddsvarmere med garn fra Rema 1000 til meg. Stort sett hvert år, og det brukes også til tider. Men må vel innrømme at Rema 1000 garnet ikke tåler veldig mange vask ser jeg. Disse gavene setter jeg dog stor pris på fordi jeg vet de er laget med omtanke og kjærlighet. Men jeg legger ikke mindre kjærlighet i gavene jeg kjøper til mine døtre og kone, skulle jeg laget noe selv ville det antakelig ikke blitt funksjonibelt i det hele tatt Ikke er jeg gullsmed heller dessverre.
Tovet forresten grytekluter til mutter i fjor. Hun var veldig imponert da og brukte dem litt. Men de var litt tynne som hun sa så de henger nå på hobbyrommet hennes. De ble merket med: "N.N 38 år"...hehe.
|