Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-11, 11:18   #57
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Jeg vokste opp som et skikkelig arbeiderklassebarn i en familie med veldig stram økonomi, men hadde veldig smarte foreldre, som fikk det til å virke som om vi hadde det helt kurant. Jeg tror muligens også kjøpepresset var av en annen art på bygda på åttitallet enn det er nå, forsåvidt. Men faren min begynte tidlig å samarbeide med en barndomkamerat om å fiske gjennom sommeren og legge rakfisk, og selge til folk i omegnen før jul, og det ga god uttelling sånn at vi kunne feire skikkelig jul.
Vi er tre søstre, og bytta på hvert år hvem som fikk den "ekstra fine" gava, som f.eks. et år kunne jeg få en gitar (og faren min er musiker, så det var kvalititetsgreier. ), mens søstrene mine f.eks fikk noen plater og litt klær som de ønsket seg. Finfin løsning, synes jeg!
Jeg var godt opp i tenårene før jeg skjønte hvor dårlig råd vi hadde da jeg vokste opp. Synes det er en god ting å ha med seg det å kunne gjøre mye ut av lite. Jeg bruker ikke mer penger på lavkarbomat, heller. Men jeg har heller ikke oppvaskmaskin, forsåvidt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat