Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-11, 02:15   #49
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Synes ikke det er så mye jeg. Våre venner og nærmeste bruker atskillig mer enn vi. En dunjakke eller gore tex klær koster jo fort 4-7000,- pr plagg for ikke å snakke om eksvis skiutstyr. Kjøpte skiutstyr og hjelmer til kidsa i fjor. Det ble dyrt det. Et par kvalitets slalombriller til unger koster 1500,- pr stk og har man 2 unger så kan du jo selv tenke deg. Svoger brukte 40 lapper på seg sjøl, kona og ungene sine i fjor til julegave for å få komplett kjøreutstyr med klær. Ting koster selv på salg.

Mat i desember mnd bruker vi rundt 17000,- ifølge min kone her. Gjorde nå det i fjor og året før, tror ikke det blir noe mindre i år.

Lavkarbo er forøvrig mye dyrere enn annet kosthold.

Men ja, kona og jeg har vel utbetalt rundt 120 000,- i desember mnd sånn ca etter skatt, så vi har da til pålegg på brødskiva vi.

Ja, alt koster! Og dersom man liker å stå på ski vil det bli billigere å eie enn å leie i lengden, så dette kan jo også ses på som en investering Mine foreldre har satt en "grense" på 1000 kr pr barn (+ noe fra hunden og nissen :P ) og det synes jeg er mer enn nok! Barn som får julegaver til mangfoldige tusen har en tendens til å være en smule bortskjemt (uten at jeg ser at dine er det, Hypah). Ville vi ha noe dyrere kunne vi legge mellom eller tanter og onkler spleiset slik at vi fikk en stor gave i stedet for mange små.

At lavkarbo er dyrere enn annet kosthold kan diskuteres. Selv har jeg kuttet matbudsjettet med 25% etter jeg la om kosten To måltider om dagen i stede for 3-4 + snack har nok hjulpet mye på det..

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat