Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-11, 01:22   #11628
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Simba1, her.

Benbygning er selvfølgelig arvelig, men jeg tror ikke det er et dominant gen slik som feks brune øyne eller "rulle-tunge-genet". Men det er vel ikke så vanskelig å se om man har kraftig benbygning eller ikke, og hvis du har samme kroppsbygning som din mor ( sett vekk fra evnt vektforskjell), så har du nok samme benbygning. Det er jo "rammeverket" som resten av kroppen bygges på.

Men tung og lett benbygning er vel noe misvisende siden det veier veldig lite Er vel en betegnelse som lenge har vært brukt for å "unskylde" overvekt.....men det er klart at musklaturen som skal fylle denne rammen veier en del, så matchvekten blir jo høyere en "normalen".

Uansett så har man den kroppen man har, og man ser jo det om man kan skylde vekten på kraftig benbygnig eller ikke......jeg vet hvertfall at det som tyter ut over bukselinningen IKKE er skjelettet Ellers er jo røngten en metode

Skal spørre legen om henvisnig til skjelettrøngten snart!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo