Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-11, 20:40   #24
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Men mister du følelsen i bena selv når du får det intravenøst altså? De vil jo ha meg oppe å gå allerede dagen etter operasjonen, så da er det kanskje begrenset med hvor mye epidural jeg får.. Er vel litt vanskelig å gå uten følelser i bena (selv med prekestol)

Hmmm, mener du at du får epidural smertepumpe eller intravenøs egentlig?
Epidural settes ved ryggraden og intravenøs settes i en blodåre gjennom en veneflon akkurat som annen smertestillende.
En epidural- blokade fjerner smerter, men akkurat som ved en fødsel kan du være aktiv til en viss grad.
Dersom du trenger mye smertestillende kan smerte/trykk- følelsen bli borte og du kan bli liggende i samme stilling lenge nok til å utvikle liggesår selv om du til andre tider på døgnet er bevegelig. Ikke så vanlig nå lenger, men det skjer!