Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-11, 13:19   #16
Karla
Medlem

Karla sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Karla er på en erverdig vei

Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)

Vi (barna) spiser som nevnt det groveste brødet (på grovhetsskalaen), gjerne lavkarbobrød (fra butikk, barna liker ikke det hjemmebakte med masse egg), Fedonbrød, hjemmebakt med mye fullkorn speltmel, Ingers rugbrød blir for grovt for dem. Kvelde-brød eller fra Den Gode Baker (spiret korn, økologisk) er sunne, gode brød - dog ganske dyre. Esekielbrød fra helsekostbutikk har vi også hatt iblant.

Barna har så og si aldri søtt pålegg. De sitter også relativt lite foran tv-skjerm/spillkonsoll. Og jeg er dessverre ikke en sånn bollebakende, vaffelstekende mamma - iallefall ikke oftere en noen ganger i året. Fordi jeg vet det ikke er så bra for oss. Og jeg merker det straks på fordøyelsen. Koser oss heller med grove rundstykker og eggerøre/omelett i helgene.

Men, ja - jeg ser at jeg selv skal ha tynnere lag med smør/bremykt på skiva om jeg ikke slutter med det daglige ( ) inntak av søte ting. Skjønner jo så godt at sukker avler sukkersug osv.

Og bytte fastlege....? Hmm.... Og takke nei til den timen...?
Har jo lyst å gi henne flere av de artiklene som står her i denne tråden nå. Men er for dårlig til å argumente med en skråsikker og avfeiende lege.

Karla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egenkomponert Svar med sitat