Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-11, 11:00   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)

Du har jo ingen PLIKT til å verken møte opp på kostholdsveiledning eller noe som helst! Du MÅ heller ikke ha samme overbevisning som legen din. Om du ikke orker å prøve å forhandle noe med henne, så er det kanskje greit å bare jatte med. Det har hendt både en og tre ganger at jeg har mottatt resept på penicillin som jeg aldri har tatt ut, bare for å slippe å diskutere.
Eller du kan bytte lege! Noen som hisser seg opp i en sånn grad over at andre tar valg som strider mot deres overbevisning, når de samtidig ikke virker til å ha lest seg opp om emnet en gang (en del av de uttalelsene du refererer tyder sterkt på det) kan blir utrolig slitsom å forholde seg til. Det er jo lov til å tilegne seg kunnskap også etter medisinstudiet er over ...
Prøvene dine er, som Dietta påpeker, innenfor normalområdet. Og det er ikke så mye mengden som forholdet mellom HDL og LDL som er viktig. Prøvene sier heller ingenting om hvilke typer LDL (LDL og VLDL -sistnevnte små tettpakkede, og de mest skadelige) det er snakk om, eller triglycerider.

I forhold til hvordan du spiser nå er det litt vanskelig å si. Vet du noe om hvor mange gram karbohydrater du inntar daglig? I optimal ernæring er man verken redd for brød eller poteter, så lenge det begrenser seg innenfor en gitt grense (ca 72 gram kh om dagen) og at man inntar godt med fett.

Og dette minikurset om kolesterol som LeneBeatrice har sakset inn i bloggen sin, synes jeg er nyttig.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat