|
Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)
Jeg skal ikke begi meg utpå hverken det ene eller det andre når det gjelder prøvesvarene dine, for det er det flere her som virkelig kan, i motsetning tl meg. Men - jeg registrerer bare at alle prøvene dine er innenfor normalområdet. Det kan jo bare være positivt, og jeg skjønner ikke helt hvorfor legen din hisser seg så opp, og tydeligvis nesten går av skaftet.
Men, kombinasjonen av raske karbohydrater (sukker, mel etc) sammen med høyfett kosthold er ikke bra. Det er jo årsaken til at mange av oss har problemer med både vekt og andre ting. Hvis man skal øke mye på karbene, er det ganske vanlig at man spiser litt mindre fett.
Nå snakker du om mye fett og moderat kh, og såfremt moderat kh består av riktig type kh, går jeg ut fra at vekten din vil fortelle deg om du har et grei fordeling. Hvis du legger på deg, må du nok enten kutte ut litt på fettet, eller gå ned litt på kh igjen.
Hvis moderat kh derimot består av noe sukker, mel etc, vil du få blodsukkerstigning og det er vel ikke det du ønsker. Da vil kroppen lagre fett igjen.
Nå regner jeg med at noen med gode kunnskaper galopperer inn her og gir deg gode svar