|
Sv: Hvor mye penger på julegaver?
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg blir i grunn litt lettet over at gavehaugen til meg skrumper inn for hvert år. Ikke for å være utakknemlig, men de billige håndkremene og hudkremene og syntetiske duftlysene jeg får fra tanter og onkler jeg aldri møter klarer jeg meg fint uten, altså. De får jo ikke gaver av meg, så jeg antar det er sånn masseinnkjøpt til alle tantebarn.
Her har jeg noen onkler og tanter som handler "småting" til både ungene og oss, og jeg skulle ønske de sluttet med det jeg også. Det er begrenset hva vi trenger av kruser -spesielt julekruser som vi nå har en anseelig samling av. For ikke å snakke om håndklær med "god jul" på. Problemet er forventningene om at de skal få gaver tilbake, og det er der jeg har lagt meg på linja med sjokolade som familiegave (i kostnadsklassen 20-30kr).
Likevel kjenner jeg at det som gir meg mest irritasjon for tiden er en fetter som plutselig har begynt å sende gaver til ungene til både bursdag og jul. Jeg trenger å redusere gavelisten, ikke å øke den -så jeg nekter å sette ham på listen min. Det er han visstnok veldig skuffet over har jeg hørt... Vi har ingen kontakt ellers i året, og vi trenger ikke flere gaver enn det som alt finnes under juletreet.
|