|
Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?
Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.
Hmm, den lista var litt annerledes enn f.eks kostdoktorn og Dahlqvist sin liste siden overjords grønnsaker nærmest står nevnt som et alterantiv. Lista burde da skrevet at hvis man ikke spiser dette eller innmat får man ikke i seg c-vitamin, noe som på sikt kan være farlig, dessuten synes jeg det er rart at h-melk nærmest står sidestilt med fløte. Det stemmer heller ikke at oppdrettslaks inneholder mer omega 6 enn 3, som regel er det omvendt med noen få unntak (lerøy har vell vært en versting der). Jeg ville kanskje heller anbefalt Annika sin liste: http://pagina.se/filer/DR_Dahlqvist_kostprogram.pdf
Ikke noe vondt ment mot deg altså Kitt 
Ikke jeg som har skrevet lista!
Dette er den eldste listen som har vært publisert(lenge før Doktor'n og Annika kom på banen) og vi har brukt den her i de 4 årene jeg har vært med. Du er den første som har noe å utsette på den!
Syns du den bør endres, foreslår jeg at du går til kilden!
Men sånn i det store og det hele, tror jeg ikke det er de greiene du henger deg så opp i, som ødelegger for folk som ønsker en myk innføring til LCHF eller som her, som retningslinjer for personalet på et sykehus- storkjøkken!
|