Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-11, 09:10   #20
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket smør skal man velge?

Folk er gærne, er overbevist at en del av de kjerringene som hamstere på smør kommer til å ha svære lager til langt på nyåret, selv etter julebakst og jul. Man trenger ikke 5 kg smør selv om man skal lage 7 slag, ihvertfall i følge tanta mi som er et bakegeni.

Det er jo helt klart at av ulike gunner er smørproduksjonen mindre i år enn normalt og forbruket har gått opp. Men takket være hysterimeldinger i pressa, hamstrer jo folk også helt hysterisk.

Husker for en god del år tilbake hvor det ble varslet at en streik i transportbransjen tror jeg det var, som kunne bli langvarig og gi bl.a. brødmangel. Folk hamstra jo brød som gærne og fyllte frysere med årsforbruk av brød. Huska jeg kom på butikken og det eneste som var igjen var noen få halvsteikte, frosne brød. Tok to sånne jeg og noen dager var streiken avblåst. Folk sleit jo med frossent brød i lange tider etterpå Samme er det med smør, hadde bare folk vært litt nøkterne og ikke hamstret hadde det ikke vært noe problem tror jeg.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat