|
Sv: Vær så snill, del
Opprinnelig lagt inn av Imse, her.
Om du tar 15 eller 4 pakker spiller stor rolle. Men du velger jo selv om du vil være egoistisk og kun opptatt av deg selv eller dele av din godhet og glede mange andre. Om du tar 4 pakker( som i for seg er mye, når vi VET at det snart kommer smør) og ikke 15, så betyr det jo at vi andre som bare kjøper en og en pakke får tak i også.
Du er kanskje den typen som parkerer midt i mellom to parkeringsplasser når det er de to siste og låser den fine bilen din og låser og går med et smil om munnen mens gamlemor som er dårlig til bens må finne seg i å finne en parkeringsplass 500 m unna?
Det ER LOV å tenke på andre, å ta hensyn til andre kan glede andre mye! Tenk hvilken glede det er å ta hensyn til andre!
Handler kun 3-4 ganger pr mnd fordi det er billigere, det betyr at den gangen jeg handler til storfamilien så bruker jeg rundt 2-2500,- hver gang og det vil unektelig se ut som jeg kjøper halve butikken. Særlig for en som handler hver dag ja.
Når det gjelder parkering så bruker jeg parkere der det er ledig plass, men det er tydeligvis feil det også... 
Vi må ikke bli sure her inne fordi andre har andre handlevaner enn deg. Tidligere handlet vi inn 1 gang pr mnd med unntak av ferskvarer. Da måpte stort sett alle i kassen og ble irritert fordi vi handlet så mye slik at de måtte vente.....vi lever i en rar verden....
|