|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Har fått tid til gastroskopi og koloskopi 21.desember for og finne ut om det er cøliaki eller "bare" irritabel tarm jeg sliter med, eventuelt noe annet.
Jeg lever tilnærmet glutenfritt, med unntak av litt kruskakli i vafler og proteinbrød. Hvor mye glutenholdig mat og hvor lenge må jeg spise dette før det vil vise på prøvene/biopsien?
Kan jeg kreve lett narkose? Halsen min er pyton vond og trang pga struma (har svelgeproblem) og bakdelen min er konstant vond pga kronisk hemorrider. I tillegg er jeg av den sorten som brekker meg og kaster opp med en gang noe kommer for langt bak i svelget (brekker meg og kaster opp f.eks. hos tannlege).
Jeg har også fått beskjed om at jeg skal unngå frø + grønnsaker/frukt med frø 1 uke før + jeg skal kun drikke dagen før og dagen dette skal skje.
Jeg har diabetes 1 og MÅ spise; hvordan i all verden gjør jeg dette???
Gruer meg til dette.........
Jeg fikk det gjort i full narkose, ikke noe problem, men legen din må søke spesielt om det.
Du kan jo drikke mye som er vel så næringsrikt som å spise, da! Denne forklarer fint, syns jeg!
Jeg ble tatt først om morgenen nettopp pga diabetesen. Du må rett og slett ringe og snakke med dem om på forhånd. Sto ikke det i innkallelsen? Det sto nesten med STORE bokstaver i min, faktisk!
Ang gluten er det vel nesten for sent allerede. Inntil 3 måneder fikk min datter beskjed om, men du bør nok begynne allerede i dag! Syns du skal ringe dem å høre. Synd om du går gjennom 2 sånne "ekle" undersøkelser bare for å få et falskt negativt resultat!
|