Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-11, 11:58   #30
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: SMS-innlegg i VG i dag

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvis man først skal plassere skyld i denne saken, er det greit å ikke rette baker for smed.

Uten importrestriksjoner og en toll på nesten 25 kroner pr kilo, ville dette vært et ikke-problem. En vanlig norsk familie betaler titusenvis av kroner pr år for mye for maten i Norge. Alle som har vært på harrytur over svenskegrensen ser hva maten egentlig burde ha kostet. Norsk landbruk mottar mer enn 10 milliarder kroner i støtte fra det offentlige pr år, i tillegg til at vi har verdens dyreste mat. Vi betaler med andre ord for maten både via skatteseddelen og i butikken.

I tillegg fører altså Norges landbrukspolitikk til at butikkene har tomme smørhyller i uke etter uke...

-

Du får det nesten til å høre ut som om bøndene tjener godt du... De fleste bønder jeg kjenner tjener bare litt mere enn de jeg kjenner som er arbeidsledig og går på dagpenger.. De fleste jobber også 12-16 timers dager( så timesbetalingen er latterlig) og kona/mannen må ha en jobb ved siden av.. Jeg tror det er noen mellom Ola Bonde og butikken som tjener på jobben bøndene sliter for.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat