|
Sv: Juleferie fra ketolyse?
Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.
J
Hvis jeg har en potetgullpose liggende tar jeg ikke en neve og er flink gutt, da forsvinner hele. Så jeg har ingen potetgullpose liggende, sånn tenker jeg også med det å ta pause i jula. Da blir det maks høykarbo hele veien, så jeg misunner dere som er sterkere enn meg 
Jeg hadde det også sånn til og begynne med, men har lært den harde veien (full stopp i vekta og skikkelig syk) at det ikke er verdt det på noen som helst måte. Etterhvert har jeg lært å kontrollere meg, så i helga var jeg på fest, drakk tørr hvitvin, spiste noen flak med potetgull og en del fenalår. Hadde egentlig lyst til å dykke ned i potetgullposen, men tenkte på hvor dårlig jeg kom til å bli og dermed klarte jeg å la vær. Det lille jeg tok virker sikkert stoppende på vektnedgangen, men akkurat nå konsentrere jeg meg om å spise mest mulig sunt og trene. Koser meg med festligheter og lovlig godis nå før jul og i jula og tenker ikke på vektnedgang i jula. Vet av erfaring at det er alt for vanskelig, men så lenge jeg ikke skjeier helt ut så holder jeg vekta og det er dt viktigste. På nyåret er det full slænkings igjen 
|