Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-05, 13:38   #184
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Ser det er mange her inne som baker brød mm med proteinpulver, og derved får et proteininntak som fyker i været…

Om dere skal bruke de gamle oppskriftene, og allikevel ikke kjøre proteininntaket rett i lufta, ja så fins det alternativer…

Selv bruker jeg bokhvetemel jeg i pannekaka, det er glutefritt, og passer ypperlig i disse... Husk bokhvete er egentlig ikke et korn heller da, men smaken er... ja, som korn...synes nå jeg da...

Ellers så kan man evt. prøve hirse, quinola og amarantmel som gode alternativer... disse er også uten gluten. Alternativt kan man jo også prøve sammalt spelt, da mange som er glutenintolerante ikke reagerer på dette som de gjør på vanlig hvetemel.

Selv prøver jeg å unngå hvetemel og kli, da jeg får noe inni ....... med luft i magen....og det er ikke værende i samme rom for andre når jeg har spist det... så langt har det funka bra med bokhvetemel, men det kan og ha med at jeg bruker betydelig mindre mel nå enn før...

Vet at de som plages med Candida anbefales å redusere sterkt på inntaket av fiber, da fibrene kan ”gjæres” i fordøyelsessytemet, og allikevel gi næring til candidasoppen- selv om ikke vi selv kan få næring ut av de samme fibrene…

Tror faktisk det er dette jeg selv plages med …selv om jeg er mann…det er jo som kjent ikke bare kvinner som kan få denne plagen… ...og hvem vet…dømmer man ut fra lukta fra oss karfolk…så kanskje det er flere enn man er klar over som sliter med tilsvarende problemer… da uten de samme symptomene som man ofte finner hos kvinner med dette problemet???

Jaja… det er nå mine egne betraktninger… trenger for øvrig ikke å være flau over å ha lånt et do hos folk vi er på besøk hos lenger heller jeg, da stinketiden gikk over med denne kostomleggingen...heldigvis!!!

Sist redigert av Ziggy : 05-11-05 kl 16:52.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat