Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-11, 13:32   #4
ToreH
Gjest

Sv: Øk karboinntak og få nedgang

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Dette er ganske interressant. Vet det har vært diskutert (mulig ikke i egen tråd, men som avsporing i andre tråder) tidligere. Det må jo være verdt en forsøk hvis noen har langvarige platåer.
Men, så må vi jo legge til at du ikker på nåværende tidspunkt er overvektig, og siden lavkarbo er vektregulerende, så kan jo det også være årsaken til at du har stått stille. De fleste erfarer at de får stillstand/stopp i vektnedgang når de ikke lenger har mye som skal av.
Lurer derfor på om du har opplevd det samme på et tidspunkt da du var overvektig ?

Ja, jeg har opplevd det da jeg var overvektig også, men da fornektet jeg det liksom, fordi man var så fokusert på antall gram kh osv. Både her inne og i artikler på nett, i de bøker jeg leste var fokuset på antall kh under et visst nivå.
Derfor overså jeg muligheten for at det kan finnes en nedre grense for når man får en optimal vektnedgang.

Klabert, jeg gikk jo ned på lavt antall gram kh også, men den nedgangen doblet seg når jeg inntok mer kh, men jeg tok ikke hensyn til dette fordi jeg fulgte et fast program....hadde jeg heller observert og lyttet til kroppen kunne jeg kanskje gått ned raskere?

Er man overvektig, så er min oppfatning og erfaring at da går man ned over tid så lenge man reduserer antall gr kh i sitt kosthold.
Men for de som skal bli kvitt de siste kiloene og har opplevd stillstand i lengre tid (jeg stod stille i 1 mnd), så kan det være verdt å prøve å øke kh dosen pr dag med kanskje 10-20-30 gram over en 3 ukers periode?

Svar med sitat