|
Øk karboinntak og få nedgang
Ligget rundt 70,3-70,2 kg siste 4 ukene. Stabilt mao og bare litt unna målet på under 70 kg.
Har vært der og daglige rutiner vært de samme, treningsmengder de samme, mat likeså.
Ligger på rundt 60-100 kh daglig, noe mer på dager med trening.
Siste uka blitt mer karbo pga arbeidsforholdene på jobben. Det har vært mer brød og la oss si ikke karbovennlig mat, men mat som fremdeles kan karakteriseres som sunn.
ut fra beregning på diett.no har jeg i snitt spist 20-30 gram karbo mer pr dag denne siste uken.
Dette ga et løft, endelig gikk jeg ned 1,3 kilo på 7 dager igjen etter som sagt å ha stått bom stille i over en måned.
Fettprosent nå er på 24,3 med ca 55,6% vann i kroppen. BMI vet jeg ikke, men er nå 68,9 kg på 170cm.
Så for meg ser det nå ut til at jeg må ligge på rundt 100-150 gram kh daglig for å gå ned rundt 1 kilo pr uke. Har hatt en mistanke om dette tidligere også, fordi de uker jeg har spist mer kh enn hva mitt program tilsa, så har jeg fått økt vektnedgang, men jeg har liksom fornektet dette fordi det har ikke stemt i mitt hode....
Så hvis du sliter med stillstand over lang tid så er det verdt å prøve øke dosen med kh daglig for å se om det hjelper på. Men da må du som meg ikke være slavisk opptatt av at du MÅ ligge under et visst nivå. Kan jo hende det fungerer for akkurat deg også. 
|