|
Sv: Juleferie fra ketolyse?
Jeg kommer til å skeie ut fra lillejulaften og tom 1. nyttårsdag. Tror ikke det blir full høykarbo hele tiden, men jeg har noen ting jeg har lyst til å unne meg i jula. For meg så e lavkarbo blitt så innarbeidet, at det er det som føles mest naturlig, så sånn sett tror jeg at valget først og fremst kommer til å falle på lavkarbomat. Litt godt hjemmebakt brød med smør og godt pålegg kommer det nok til å bli, men jeg kommer nok liksågodt til å velge egg og bacon til frokost de fleste dagene.
Og så tror jeg kunsten er litt det og setter en begrensning i antall dager, ellers vil det lett skli ut. Jeg har hatt et par slike perioder, og det har gått helt greit. Det gjør nok at vekta går saktere nedover, men for meg så er det at jeg kan ta slike perioder innimellom, det som gjør at jeg ikke faller for fristelser i det daglige. Det, og all den gode lavkarbomaten da...
Men jeg skal lage litt ekstra med julegodis nå før jul, sånn at jeg ikke skal falle for fristelser i tida fram til lillejulaften.
Skal lage mini skusessterter som jeg legger i fryseren, sjokoladeboller (med malte hasselnøtter i stedet for havregryn og sukrin/splenda i stedet for sukker), fudge og kanskje litt mintgodis.

|