Tråd: Høykarbo
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-11, 15:39   #33
Simba1
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Simba1 er ny på veien

Sv: Høykarbo

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Har man gode vaner er ingenting bedre enn det. Om man ikke klarer å gjennomføre faste måltider og å beholde jevnt blodsukker, så kanskje man finner på noe slikt du sier. Jeg mener at kroppen liker moderasjon og rutiner på søvn, mat, aktivitet og hvile for å unngå stress. Både sult og overmetthet er stressende, det samme er høyt blodsukker, for lite søvn... trodde dette var innlysende.

Jeg TROR dette er sanheter med modifikasjoner. Noen ganger trenger kroppen mer hvilen enn andre ganger. Å få nok hvile er viktig, men hvor mye det er kan variere veldig. Rutiner på mat har jeg jo skrevet nok om her. Og det er jo ikke å stikke under en stol at folk opplever stagnasjon i vekt, at de rett og slett blir "lei", eller utvikler intoleranser/allergier over tid, og at mange finner at de må forandre kosthold i forhold til trening osv. Og når det gjelder trening, så er min lærdom at kroppen trenger variasjon....hvis ikke uteblir progresjonen. Dette er gjerne en sanhet for DEG, men at det nødvendigvis er så "innlysende" er jeg ikke helt enig i. For MIN del blir jeg stresset hvis jeg skal gjøre ting etter rutine....og mye mindre stresset hvis jeg til enhver tid lytter til kroppens behov

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat