Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-11, 13:55   #22
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Jeg har det akkurat slik som du. Jeg er avhengig av clementiner. Ingen jul uten. MEN det er helt opp til deg hvordan du gjør det. Det er kun du som bestemmer og det er fritt fram. Jeg syns det virker veldig drøyt å ta pause en hel mnd. Er du sånn som meg så kan spise 3 kg for dag?

Jeg for min del styrer unna alt sånt i år. Av den gode grunn at jeg er lei av å se meg i speilet og se at jeg er overvektig. At jeg ikke kan gå på butikken å kjøpe akkurat det jeg vil for det buler her og der. Eller at selvtilliten har tatt seg ferie for man kan ikke være fin når man er så overvektig. Ja slik har jeg følt det i mange år. Og ofre clementiner da er ingen problem med tanke på hva du har igjen for det. Det er min mening. Men jeg skal unne meg ett par stk i jula og ikke noe mer. For da skal jeg utav ketose men vedlikeholde vekta. Har ikke tenkt å gå opp.
Jeg er i ketose nå og det går som det suser. jeg kan ikke beskrive hvor mye det betyr for meg når jeg har hatt stillstand så lenge.

Du må finne deg andre ting som kan gi førjuls stemning. Fenalår er jo jul. Det kan du spise. Kaker? Tja.... mange lavkarbo kaker man kan lage. Men vent med det til jul. Og stå på frem til julen kommer.

Neste år kommer atter ei ny jul. Da har du nådd målet og kan unne deg mye mer enn du bør/kan nå. Grensa for lavkarbo er jo opptil 150g så spekteret blir jo mye videre.

Men nok en gang det er DU som bestemmer. Og det er overhode ikke meningen å være bedreviter eller hoverende(skrives det sånn?).

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat