|
Sv: Juleferie fra ketolyse?
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Begynner å lure litt innimellom for jeg har lest at mandariner ikke selges pga alle steinene. Men det er jo søren meg mye steiner i klementiner innimellom også.. Men siden klementin er en krysning mellom mandarin og en annen sitrusfrukt, så må man vel kjenne forskjell i smaken på en klementin og en mandarin?
Klementiner kan visstnok ha mye steiner om de står i nærheten av sitrontrær og blir bestøvet av de, og det virker logisk, for steinene er klin like sitronsteiner.
Uff, alt dette snakket om klementiner gir meg lyst til å spise noen båter klementin sammen med krem i kveld...
Jeg husker fra jeg var yngre at mandarinene hadde sykt mye steiner, var større og hadde en søtere smak. Og skallet mener jeg var tykkere, men akkurat det mistenker jeg kan være variasjoner slik det er på klementiner. For noen klementiner har tykt skall som er lett å skrelle og andre er så tynt at de er umulig å skrelle uten at det blir hundre biter.
Jeg må i allefall kjøpe noen klementiner til ungene, de spiser så lite frukt at innimellom minner jeg på de at det er LOV å spise klementiner og ikke bare tomater av frukt( vi har en i hus som gjerne spiser en hel boks cherrytomater ). De er flinke til å spise grønnsaker, men unger kan da gjerne få litt frukt synes jeg.
|