Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-11, 13:45   #29
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

"Kroppsfettet brytes ned til ketonstoffer som blir kroppens viktigste kilde til energi når kroppen ikke tilføres karbohydrater. Denne forbrenningsmåten kalles KETOSE og medfører at kroppen oppløser sine fettlagre og forbrenner fettet. Dette kalles LIPOLYSE.
Og det er altså disse to ordene som gir navnet til keto-lyse-kuren"

Fra boka "Slank med ketolysekuren" av Torkil Andersen, side 30.
Mer på sidene 71-73.

Takk Det var det jeg mente. Men det stod tidligere i denne tråden at:

"Kroppen produserer ketoner når du kommer under sånn 150 - 120 gram karbs pr. dag, derfor er det lavkarbo, i tillegg til at ett tradisjonelt kosthold ofte innebærer 3-4 hundre gram karbohydrater. "

Derfor stilte jeg sp.mål. 150-200 er vel litt høyt for å skille ut ketoner vel?