|
Sv: Mye lavkarbobrød!
Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.
Jeg tror at veldig mange går veldig fort ned i vekt med ketolyse (eller av være i ketose), men jeg tror også det finnes mange veier til en sunn kropp. Etter å ha vært her inne en stund kan man bli svett av alle som mener at lavest mulig karbohydratinntak jo bedre, for mennesker er forskjellige og det som fungerer for noen fungerer ikke for alle.
Man kan heller ikke bare legge vektnedgang til grunn for valg av retning innen lavkarbo. Man må også se på personens ønsker, viljestyrke, livstil, bakgrunn osv. For de som er villige til å "ofre" mye, legge om hele livstilen sin og føler at dette er det beste vil jeg også anbefale ketose/ketolyse, men for mennesker som ikke ser seg råd til å endre for mye på for kort tid synes jeg en karboredusering er flott. Dersom det er brødet som er avgjørende for om man kan leve med en slik livstil så er det et valg den enkelte må ta.
Kanskje raser ikke denne personen ned i vekt, men siden dette ikke bør være en diett men heller en livstil så er trivsel og mulighet til fullførelse kanskje viktigere. For enkelte er alternativet å sprekke Ketolysekuren hver helg, miste motet og faktisk gi opp.
Jeg har tro på at enhver kostholdsomlegging til færre larbohydrater er bedre. Da bør vi berømme disse personene for det og ikke rakke ned på deres valg av antall karbohydrater. Vi bør heller ikke forfekte våres vei som en eneste sannhet, men heller råde personene ut fra de valg de tar. Respekt er noe vi burde legge til grunn for en hver kommunikasjon, også om mat.
Og forsåvidt er jeg ikke uenig med deg, jeg mener bare at en sannhet for en person kan være en usannhet for en annet 
Veldig bra skrevet.. Tror vi egentlig er ganske enige 
|