Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-11, 10:38   #26
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Dette er vel i beste fall en myte.

Lavkarbo er så mye mer en ketose, og ketose er ikke den eneste saliggjørende veien til en slank kropp. På tide folk får nesa ut av boka til Torkil og faktisk ser at det finnes mer en akkurat den ene måten å gjøre dette på.

Jeg synes det er en smule dumt når folk forfekter ketose og ketolysekuren som den eneste rette. Enhver må få velge sin vei til målet og så får de som sverger til minst mulig karbo få lov til det, uten at det gir de noen rett til å definere hva som er rett for andre.

Nå skrev jeg jo "ikke nødvendigvis ketose" da, tenkte på et generelt lavt karbohydratinntak enten man velger å være i ketose eller ikke. Altså at man ikke med engang legger seg til toppen av hva som kan defineres som lavkarbo hvis man vil raskt ned i vekt, kvitte seg med søtsug, osv. Etter det jeg har lest har jeg fått inntrykk av at det er det de fleste vil lykkes med, men hvis du mener dette er en ren myte skal jeg ikke påstå at du tar feil, altså. Bra flere kommer med innspill, og virker som du kan mye om dette

Å legge meg nær toppen av karbokrensa funker ikke for meg iallefall, annet enn for vedlikehold. Bare så det er sagt, funker det også dårlig for meg å ligge helt på bunnen, med tanke på vektnedgang. Men syns det er dumt når folk legger så alt for mye vekt på sin personlige erfaring (når det er snakk om hva som kanskje stemmer for flertallet, kontra en og annen), "nei, dette er jeg ikke enig i fordi det ikke funket for meg", liksom. Så skal ikke ta den ruta

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat