Tråd: Julegaver
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-11, 19:56   #27
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Julegaver

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Det var et supert gavetips! Har du oppskrift?

Jeg kan vel forresten legge ut mål og slikt. Boka er litt gammel, ikke i salg lenger ser jeg. Det er en enkel affære å sy, det er bare en pølse i hvitt bomullstoff som du fyller med hvete. I tillegg har jeg sydd tre sømmer på tvers av "pølsa" for at ikke hveten skulle samle seg i endene. Jeg har kikket litt på nettet nå og noen syr kanaler på langs i stedet. Fyll puta med økologisk hel hvete og sy igjen. Så syr du et trekk til og lager "putetrekkåpning" - se på et putetrekk og vreng det, så ser du hvordan du skal brette.

65x40 cm bomulls- eller linstoff, pluss en bit med stoff i det mønsteret du vil ha på trekket, 75x22 cm, og en på 65x22 (de ekstra 10 cm på den ene er til å brette inn a la putetrekk).

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat